Socijalne mreže i socijalna inteligencija

Studentkinja, očajna jer SVI njeni prijatelji imaju strava živote i imaju šta da pokažu na društvenim mrežama na internetu, a ona nema. Konstatovala je doktora googl i zakljulčila da ima facebook depresiju. Ono što se stvarno desilo jeste da je vreme koje je provela na društvenim mrežama uticalo da počne drugačije da posmatra kvalitet svog života.

o-FACEBOOK-DEPRESSION-facebook
Svi vodimo nekoliko života, intimni, privatni i javni život. Ovo je deo socijalne inteligencije, da umemo da razlikujemo situacije u kojima smo sa bliskim ljudima, i ponašamo se spontano jer znamo da smo prihvaćeni, od onih situacija kada smo okruženi poznanicima ili ljudima koje uopšte ne poznajemo. Sve smo to mi, samo se razotkrivamo drugima u različitom stepenu. Možemo to da uporedimo sa magacinom neke prodavnice, prodajnim prostorom i izlogom.
U izlog se stavlja uvek najbolja roba, pažljivo odabrana, usklađena i aranžirana. Ponekad ima i dodatnih rekvizita koji upotpunjuju celu sliku. Cilj robe u izlogu je da prikaže najbolje od svega, da privuče nekoga da uđe u butik. Isto je i sa ljudima, za najširu javnost osmišljavamo sliku koja je uvek pozitivna, prikazuje nas u najboljem svetlu. Kada pogledate većinu profila na društvenim mrežama, videćete izloge, nasmejane ljude, putovanja, poslovna angažovanja, žurke, lepo aranžiranu hranu i sl. Retko će neko staviti sliku na kojoj je bolestan ili ima oči otečene od plakanja. U zavisnosti od toga šta je kome važno, i kako želimo da nas ljudi dožive, kakav utisak želimo da ostavimo, biraćemo sadržaj, sa naglaskom biraćemo. Javni deo našeg JA može da vidi svako.
U samoj prodavnici nalazi se takođe roba koja je u izlogu, i mnogo rekvizita, ali ima i robe koja nije tako atraktivna, poneki komad koji nam se uopšte ne dopada ali je bio deo „jesenje kolekcije“, stvari koje su nam neophodne da bi prodavnica radila (kasa, pult i sl). Ljudi pored toga što putuju, jedu u restoranima, druže se, zaljubljuju, ponekad rade obične stvari kao na primer peglanje, menjanje sijalica, sipanje goriva. I ovo se nalazi u onom delu života koji zovemo privatni. Ovde pored navedenog spadaju i momenti kada smo ljuti, tužni, nemotivisani… kada nismo u najboljem izdanju. Ovaj deo života ne delimo baš sa svima, ali isto tako nije ni rezervisan za samo uzak krug ljudi. Puno ljudi nas je videlo i dok jedemo (u restoranima, na proslavama), smejemo se, ili smo se specijalno doterali za neku priliku. Ali puno ljudi nas je videlo i kako kosimo travu, besno pokušavamo da otpetljamo kabel od slušalica, ili ne baš sređeni obavljamo kupovinu u žurbi.
Intimno JA može da se uporedi sa magacinom. Tu se nalazi roba koju prodajemo, koju smo stavili u izlog ili prodavnicu, ali se tu nalaze i oni artikli koje nismo uspeli da prodamo, roba sa greškom, metla, sredstva za čišćenje, naše udobne klompe, šoljice od kafe (možda ne oprane), čak i poneki pauk. Onaj deo nas koji delimo samo sa ljudima koje volimo, koji nas vole, za koje smo sigurni da nas prihvataju i poštuju.
Upoređujući kvalitet svog života sa kvalitetom života svojih poznanika, prezentovanim na društvenim mrežama, klijentkinja je poredila svoj magacin sa njihovim izlogom, i naravno da je zbog toga osetila tugu, ljutnju i druga neprijatna osećanja.
Socijalna inteligencija, između ostalog, podrazumeva da razuememo socijalne situacije i međuljudske odnose i da umemo da se ponašamo u skladu sa tim. Podrazumeva da razlikujemo JAVNO, PRIVATNO i INTIMNO JA.
Slučajno sam pronašla fotografije Chompoo Baritone sa Tajlanda, koje ilustruju tekst. Fotografije možete pogledati na linku.


4 thoughts on “Socijalne mreže i socijalna inteligencija

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s